Page 66 - Yachting Life Magazine 01
P. 66
trafiają się nawet egzemplarze, które rzeczywiście ścigały się po byłem polskim prekursorem. Miło popatrzeć, że dziś na starcie
tych drogach w tamtych czasach. melduje się coraz więcej załóg z naszego kraju.
Rajd trwa 3-4 dni. Może nie jest łatwy, ale jednak krótki i do tego Jak zatem w rajdzie Pekin-Paryż radziliście sobie z codzienny-
w otoczeniu pełnej cywilizacji. Skutkuje to wyższym odsetkiem mi sprawami? Noclegi w centralnej Azji? Serwis? Tankowanie?
kobiet biorących w nim udział, dla których – jak wiadomo – Trasa jest wymagająca, prowadzi przez setki miast, ale też na
cywilizacja jest ważna. Na 450 aut znajdą się zwykle 2-3 załogi przykład przez pustynię Gobi. W cywilizacji mamy zawsze hotele,
w pełni kobiece, a i wiele kobiet jeździ w fotelu pilota, przeważ- a pośród natury organizatorzy budują obozy w wojskowym stylu,
nie z mężem za kierownicą. na bazie jurt i namiotów. Zapewniają również zaplecze socjalne:
Pekin-Paryż to zupełnie inna bajka, właściwie kompletny hard- stołówkę, kuchnię i sanitariaty. Zawodnicy sami dbają o camping,
core – dwa miesiące, 13 tysięcy kilometrów po drogach i bezdro- a także o serwis – samodzielnie, praktycznie co wieczór, w oparciu
żach. Startuje około 120 aut, kończy ledwie 80. Kobiet jest w sumie o części, które każdy wiezie w bagażniku lub te, które uda się zna-
może kilkanaście. Za kierownicą – jedna. W obu tych rajdach leźć na miejscu. Nie ma co liczyć na wsparcie: auta praktycznie się
Na zdjęciach od góry : rajd Pekin-Paryż campaltanshire, jurty, toytoy, dwóch dżentelmenów w podróży,
kolejny etap rajdu; na sąsiedniej stronie: Green Dragon
64 Yachting Life