Page 38 - Yachting Life Magazine 01
P. 38
YACHTING LIFE / BALLET MON AMOUR
J ak się zaczęła Twoja przygoda z fotografią baletową?
Pamiętam dokładnie, kiedy to się stało. Kilka lat temu
byłem na spacerze w Łazienkach Królewskich i w tam-
tejszym amfiteatrze przygotowywano spektakl. Jak się
okazało, był to pokaz baletowy. W pewnym momencie
zauważyłem, że stoję obok baletnicy, która przygotowywała się
do występu. To było coś niesamowitego! Nigdy wcześniej nie
widziałem takiego sposobu poruszania się, takiej gracji. Tance-
rze baletu inaczej chodzą, a ich postawa jest otwarta… oni balet
mają w sobie. Wtedy postanowiłem, że muszę zrobić portret
baletnicy.
Od razu zorganizowałeś sesję?
Marzenie spełniło się dopiero kilka lat później. Dziś zorganizo-
wanie sesji z tancerką jest banalnie proste, ale na początku nie
miałem pojęcia nawet, jak się z taką tancerką skontaktować.
W końcu udało mi się znaleźć znajomą, która znała uczenni-
cę ze szkoły baletowej. Pojechałem do Gdańska, żeby zrobić
jej zdjęcia. Wspominam tą sesję z rozbawieniem, bo jeśli cho- „
dzi o balet byłem wtedy kompletnym laikiem - nie wiedziałem Odseparowanie pasji od
choćby, jak taka baletnica potrafi pozować. Dziś wiem, jakie
możliwości mają profesjonalne tancerki i łatwo mi podczas świata zawodowego zapewnia
sesji przekazywać im zrozumiałe instrukcje.
mi pełną swobodę realizacji
Fotografia jest Twoją pasją – jak godzisz ją z pracą zawodową? wizji artystycznych
Tak, mam typową pracę biurową i w pracy wiele osób wie, że
robię zdjęcia baletowe. Często słyszę „co ty tu jeszcze robisz,
Przemek Olejarz, (powyżej ten pierwszy z lewej, na zdjęciu autorstwa Mateusza Wycecha), pasjonat fotografii i baletu, laureat jednego z najbardziej
cenionych konkursów fotograficznych świata - Sony World Photo, współpracujący z największymi teatrami baletowymi w Polsce oraz z artystami baletu
na całym świecie. Jest autorem zdjęć do plakatów teatralnych i materiałów promujących spektakle baletowe.
36 Yachting Life