Page 79 - Yachting Life Magazine 02
P. 79
Z ostatnich startów klubowej załogi warto wymienić choćby: St. Maar- powracający amatorzy, klubowicze, a pozostała 1/3 to amatorzy, którzy
ten Heineken Regatta, Giraglia Rolex Cup, Sydney-Hobart, Les Voiles debiutują, jako nasza załoga i jako klubowicze. Szalenie ważna jest tu
de Saint-Tropez czy Les Voiles de St. Barth na Saint Barthélemy. To elita rola skipera, który nie tylko musi być znakomitym sternikiem, ale jesz-
regat. Organizowane przez eleganckie kluby żeglarskie, skupiają świa- cze lepszym coachem i motywatorem, prawdziwym liderem. Jego zada-
tową czołówkę na dużych jachtach. Jacht czarterowany przez Klub, każ- niem jest z tej grupy utworzyć „orkiestrę”, która nie porwie 500-metro-
dorazowo dobierany do charakteru akwenu i wyścigów, w marinie stoi wego genakera i bezpiecznie pożegluje na trasie pomiędzy pozostałymi
zwykle burta w burtę z zawodowymi załogami takich właścicieli-firm jachtami. Jachtem wystawianym do regat z ramienia Ocean Challen-
jak Prada, Oracle, Netscape, L’Oreal czy Skype. ge Yacht Club steruje zwykle Przemysław Tarnacki. Jako czterokrotny
Czy udział w tak zawodowych imprezach jest bezpieczny? W jaki sposób mistrz świata świetnie czyta wiatr, jako jeden z najlepszych zawodni-
pasjonat żeglarstwa bez specjalnego doświadczenia może wziąć udział ków match-racingowych na świecie znakomicie radzi sobie ze stresem
w profesjonalnych regatach oceanicznych? Na to pytanie odpowiada na starcie, gdzie czasem walczy nawet 200-300 jachtów. Wielokrotnie
najbardziej utytułowany polski żeglarz morski, skiper prestiżowych regat ścigałem się z nim w regatach, m.in. w Sopot Match Race. Przemek jak
o Puchar Ameryki, Louis Vuitton Cup, Admiral’s Cup, honorowy członek mało kto potrafi poustawiać załogę, rozdzielić funkcje odpowiednio do
Ocean Challenge Yacht Club, Karol Jabłoński: „Klub dba o zdrowy podział predyspozycji i ambicji, a także poprowadzić i zmotywować ludzi przez
doświadczenia i rozdział zadań w załodze, taki, który pomaga się roz- nawet najdłuższy wyścig”.
wijać i zapewnia bezpieczeństwo na pokładzie. 1/3 to zawodowcy, 1/3 to
Yachting Life 73